-

nuffnang

berminat?? click la kt image tu,..

19 May 2012

Assalamualaikum.....salam sayang dan rindu kt semua sahabat2....waaa sudah berbulan-bulan aku tak mencoret sesuatu kt sini...rindunye kt awk my boboi..hehehe....kesian kt awak ditinggal seorang diri...aku singgah kejap nk mencoret sedikit rasa..

ape aku nk cter ye...jap2 nak pikir...hurmmmm.... lately aku rase sedih sangat...tapi kenapa??? susahnya nak faham hati sendiri....sering tertanya-tanya kenapa aku yg harus lalui semua tu....kenapa Allah menguji aku dan akhirnya aku tahu jawapanya...


Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: "Kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu dugaan)?Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu sebelum mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang benar-benarnya beriman, dan nyata pula apa yang diketahui-Nya akan orang-orang yang berdusta.
[Al-Ankabut: 2-3]

ALLAH menguji keikhlasan apabila bersendirian. ALLAH memberi kedewasaan apabila ditimpa masalah. ALLAH melatih kesabaran dlm kesakitan. Dan ALLAH tidak pernah mengambil sesuatu yg kita sayang, kecuali menggantikannya dengan yg lebih baik..InsyaALLAH.

Ya ALLAH Ya Tuhanku,
Kurniakanlah pada ku hati yang ikhlas semoga aku MELIHAT kebahagiaan orang lain yang tidak pernah aku kecapi itu, masih mampu membuat aku TERSENYUM, REDHA dengan ketetapanNYA, SABAR dengan ketentuanNYA, dan BERSANGKA BAIK dengan aturanNYA.
Ya ALLAH Yang Maha Pemurah,
Kau campakkan dalam hatiku kasih sayang semoga dalam KEKURANGAN dan KEPAYAHAN, aku masih mampu MENDOAKAN kesejahteraan insan lain.
... Ya ALLAH Yang Maha Mendengar,
Berikan pada diriku ketenangan semoga tidak timbul iri hati dan dengki yang lahir dari sudut hati serta kekuatan untuk menghadapi segala dugaan yang datang melainkan adalah DOA yang TULUS dan BISIKAN IKHLAS,“aku tumpang bahagia” melihat kebahagiaan orang lain itu, menjadi KEBAHAGIAAN buat diriku ini...AMINNN

1 comment:

iEdA said...

sabar k awk....pasti ada hikmah atas semua yg blaku neh...insyaAllah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...