-

nuffnang

berminat?? click la kt image tu,..

23 October 2010

hari ini....

hari ini mcm biasa aku melakukan rutin harianku...dan tempat jam 9 pg ak bersiap untuk ke kelas tarannum...dh 3 mnggu aku xpergi kelas disebabkn camping...walau ape pom, aku dkhabarkn oleh sahabatku bahawa selama 3 minggu ustaz mmg xmsuk kelas...

Mnggu nih dh mnggu ke 13 dan mnggu dpn mrupakan kelas yg t'akhir tetapi untuk kelas yg t'akhir aku dah berada d kg halamanku bachok, kelantan...dari awal ak dh xyakin yg ustaz akan hadir ke klas...dlm mnunggu shabatku yg baru habis klas taekwando, aku mghabiskn mase dgn mmbace buku yg aku pnjam dari ousmate aku..."130 resipi untuk mnjadi wanita plg bhagia di dunia"

bila sahabaku dtg kami b'jln menuju ke kelas...mmg sprti yg dsngka tiada siapa pom di kelas..ustaz xdtg lg @ ustaz buat kelas kt lain cuma kami je yg xtau..

then nk balik awal lg, so alang2 dh ade kt kampus kami p jln2 tgk pameran fakulti sains kemanusia...kt sane aku dpt paplet dan terbaca sebuah sajak....
DUNIA BARU ISLAM

Masih basah kenangan indah
Zaman cemerlang e
ra gemilang
Ketika rasul ada di sisi
Para sahabat mentadbir bumi

Zaman nubuwwah
era khulafah
Islam laksana api
yang menyala
Menerangi teman dan j
uga sahabat
Bahan panas yang membakar lawa

Dicelah itulah kami mengatur langkah
Membina sebuah thaifah
Disini bara tak p
ernah padam
Digengam kukuh sebuah azam

Ayuhlah para mu
jahid
Ayuhlah para
mujahidah
Kita tinggalkan
zaman fitnah
Agar terteg
ak kalimah Allah
Agar terbangun dunia baru Islam

kuharap sajak ini dpt mnyemarakkan semangat para umat nabi Muhammad s.a.w dalam menegakkan syiar Islam....

dlm p'jlnan pulang aku melalui galeri pertukaran lukisan pelajar jepun dan malaysia...dh sminggu lebih rasenye galeri nih d
buka tp aku je yg xksmpatan untuk dgt melihat..pernah dtg tp galeri ni tutup dan hari ini mmg kebetulan aku mnggunakan jalan untuk pulang sebaik saje smpai di galeri t'dpt beberapa org mmbuka galeri..pda mulanya kami engatkn xboleh msuk tp hehehe (dia bg la)...pelbagai lukisan yg aku tengok semuanya lukisan hasil kerja kanak2..tp cantik dan kreatif..


aku suka melukis tapi bukan seorang pelukis...

aku suka lukis pemandangan, yg plg ak suka lukis bukit, pokok, laut, rumah kecik, sungai..emmm ingin aku potretkn 1 pmndangan yg indah..









No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...