-

nuffnang

berminat?? click la kt image tu,..

06 October 2010

camping lagi.....










untuk menyempurnakan kursus kelana siswa ii aku terpaksa mnyertai camping..huk8 bukan xsuka tapi kalau dah dua minggu berturut-turut camping tak ke menyusahkan...eemmm tapi nak buat macam mane termasuk dalam jam kredit tak pergi tak dapat la markah, kelana siswa i pom kurang 1 markah nak dapat A- nasib baik pensyarah aku baik hati..terima kasih EN. AMIR HAMZAH...minggu lepas aku camping di kem D'alam damai Cheriang, tapah.. tempatnye cantik sangat..khemah kami dikelilingi bukit-bukau hijau sangat...tambah2 permandangan selepas hujan..masih t'bayang2 awan yang meliputi bukit indah sangat...seindah penciptaNya...salah satu hobi aku ialah tengok bukit bukau..kalau dari kelantan ke upsi naik bas aku suka duk tepi tingkap dan sepanjang p'jalanan dari gerik ke tg malim bukit bukau nya cantik sangat, hijau sejuk mate memandang sampai hilang rase ngatuk..kat tangan aku pulak dh sedia kamera nak snap picture yg plg mnarik untuk jd koleksi t'indah aku....terima kasih ya Allah kerana masih memberi kesempatan aku bernafas di bumi-Mu ini...kembali ke cerita asal,peristiwa yg tak boleh lupa time camping minggu lepas,bila setiap petang msti hujan dan ptg sbtu sebelum hujan..ribut kuat sangat memang takut tgk ptg 2..sampaikan orang yg sdg solat xsempat nk habiskan semuanya terbang...khemah kumpulan aku pula patah...dan masa tu kami memang b;nasib baik makanan kami sempat masak sebelum hujan...kami terpaksa makan dalam khemah yg sempit..tapi tetap seronok bila makan ramai2 dan semuanya sedang lapar...lepas hujan renyai..aku dan 2 orang sahabat aku yg kongsi khemah keluar baiki khemah kami yg rosak...sepajang camping kali ni tak sah kalu aku tak ditimpa hujan...akhirnya malam last selepas kami seleasai aktviti dan nak tido sbb grup kami kene b'tugas jam 4-6 pagi ..sebab dah letih sgt kami lepas aktiviti terus masuk tdo..tapi belum sempat nak lelap khemah kami dimasuki air...ya Allah sedihnya perasaan kami waktu tu...akhirnya kami semua t'paksa pindah keluar ke dewan dengan semua beg dan brg2 kami...dah mcm pelarian..huk8..tapi best gak bila lg kami nak tdo ramai2 mcm tu...mlm tu aku dah tak lena nk tido dua penyakit mula dtg mnyerang..mula2 batuk kemudian selsema harap2 tak demam....alhamdulillah sekarng dh semakin baik batuk dan semakin hilang cuma selsema je yg msih degil....lg pom aku mmg tak makan ubat, tak suka biar dia baik sdri...emmm rasenyer mmg jrg aku makan ubat..ubat pom aku tak pernah simpan sebagai kperluan aku...org kate bila sakit jgn t'lalu manja nanti makin sakit..ckit2 nk nangis....yg tak sakit pom jadi sakit...dulu kecik2 mmg aku suka nangis bila sakit ape pom..tapi sejak form 1 dh tinggal kt hostel..smuanya diri sndri yg kene uruskan jd nak tak nak kita kene b'dikari...tak kan nak b'gantung kt family smpai bila2...alhamdulillah sejak aku tinggal di asrama smpai sekarang aku tak pernah sakit teruk cuma demam biasa2 ade la dan lepas 2, 3 ari baik laa.....terima kasih ya Allah atas nikmat sihat yg Engkau kurniakan....dan aku akan terima dengan tabah dugaan sakit yg Engkau timpa ke atas ku...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...