-

nuffnang

berminat?? click la kt image tu,..

22 September 2011

motivasi pagi..

assalamualaikum dan selamat pagi(sambil senyum sampai telinga)
lama aku tak update blog...tak da story best la nak cter...huhu
cuma buat  masa ni...esemen dah dapat...ok ar dapat awal2 tak da terkejar-kejar time nak hantar...tapi jangan pulak dapat esemen awal tapi time nak hantar baru buat...memang hijau purple laaa...hijau purple tak pe lagi, tapi kalo hitam putih??? 

sebelum aku lupa, aku nak berkongsi dengan korang semua..tentang mentaliti orang kita..
selalu je cakap arggg tak payah la nak belajar tinggi, boleh hidup gak..
perempuan belajar tinggi,
nanti ko duk corok dapur gak(mentaliti orang dulu, sekarang jarang dah macam ni)
tak payah la nak pakai kereta besar..kancil pom dah cukup...
belajar dapat ijazah pom ok ar..keluar dapat kerja gak(sekarang ni menganggur banyak kot)
selalu kan kite dengar macam ni(aku pom termasuk gak ni)

tapi tu sebelum aku masuk kelas Dr. Mahani...sangat best..setiap kata2 yg keluar dari mulut beliau sangat memotivasikan aku (dapat motivasi percuma)...untuk jadi lebih berjaya..sebelum ni memang aku ada cita2 nak sambung belajar sampai dapat PHD...tapi bila dengar dari pengalaman beliau membuatkan aku lebih tekad..kadang2 kita perlu jadi tamak...untuk mecapai apa yg kita nak(tamak sekarang jangan bila dah berjaya, bergaji besar korang tamak, lupa jasa ibu bapa pulak)..biar kita tamak dalam menuntut ilmu,rasa tak pernah cukup dengan ilmu yg kita dapat(sebenarnya, lebih banyak kita belajar lebih banyak yg kita tak tahu betol tak???).insyaAllah kalo dipanjangkan umur, aku nak title seorang DR. walau pom bukan doktor yg merawat orang sakit, korang semua doa-doakan la ya...mula hari korang kene la panggi aku DR.SURIANA ye...(*_*)




                                                                                                                             

1 comment:

'Ainun Qalbi said...

dr shuhada juga... :) <3<3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...