-

nuffnang

berminat?? click la kt image tu,..

04 July 2011

mengimbau kenangan silam...part1

gambar hiasan

kepada para blogger jom kte pkat mengimbau zaman kanak-kanak..hehehe...
zaman kanak-kanak aku mungkin tak seindah korang semua...
masing-masing ada gaya hidup sendiri kan..??
aku dibesarkan dalam keluarga yg sederhana...
 anak yg ke 5 dari 8 orang adik beradik..zaman kanak-kanak aku tak sama 
dengan kanak-kanak pompuan lain bermain pondok-pondok, kawin-kawin..
pakai baju girl ala-ala princess tu...memang aku tak ar..

aku dibesarkan dikalangan abang-abang yg ganas2 belaka, 
so tak da masa nak main pondok-pondok, masak-masak smua tu...
tempat permainan aku banyak dihabiskan dekat parit-parit kecik..buat ape???
ape lagi tangkap ikan ar...aku selalu mengikut abang aku tangkap ikan laga...
banyak cantik la...cuma aku tak da la sekejam abang aku..
diorang tangkap ikan memang buat laga..aku tangkap sebab nak pelihara ..
macam2 jenis warna ikan laga...tapi mati gak akhirnya..
bila dah besar nih..nak lalu dekat parit pom dah tak mahu..
kotor la(ceh, dulu tempat tu gak aku berkubang macam kerbau dh) hahaha

dulu aku pom lebih suka berambut pendek..
then, sering konfius aku ni lelaki ke pompuan..
baju aku semuanya jenis lelaki..
budak pompuan lain berbaju kurung time raya aku pulak 
seluar jeans dengan baju t-shirt rambut pendek, 
sampai pak saudara pom cakap aku dah cam budak laki...
aish..teruk bebenor..tapi nak buat cam ne kan dah teman permainan aku semuanya lelaki(abang-abang aku je)

so, kene la ganas ckit kalu lembek sah ar diorang tak bagi aku 
main sama nga diorang..aku agak rapat dengan abang aku yg ke-3 
kami beza umur 3 tahun je...aku pernah ade baju yg sama dengannya..
namanya MOHD RUZAIMI, nama ringkasnya abe mie(versi kelantan)..
sebagai adik pompuan aku memang tak terlepas ar dari dibuli dari abang..
nak tahu cerita seterusnya..tunggu...
coz aku nak perkenalkan dulu abang aku yg teramat nakal...

to be continues...


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...