-

nuffnang

berminat?? click la kt image tu,..

03 July 2011

suka dan rela

Apa yg suka apa yg rela ni???
Jangan salah anggap ya…meh nak cter..setelah dua bulan aku duk rumah tunggu biji benih anggur yg tak tumbuh-tumbuh tu aku pom sertai lah satu pertubuhan sukarelawan Green-V (Green Volunteers) bawah kerajaan Kelantan… bagaimana aku boleh terlibat dengan Green-V ni, bila aku dapat mesej dari member satu sekolah..mesejnya berbunyi begini..emm..emm..

Anda dpelawa menjadi sukarelawan KELCHEEF 2011 (kelantan Cheng Ho Food Festival) yang akan diadakan pd 14-23 julai 2011 di Bazar Tok Guru. Elaun dan uniform disediakan. Kursus 1 dan 2 julai 2011. Tarikh tutup penyertaan 25 jun 11. Dapatkan borang di pejabat Green-V atau hubungi 09…sebarkan..

Mesej yang pertama ni memang aku berminat tapi bila pikir pasal transport..aku cancel ar..nak pergi dengan apa kan bukannya dekat…nak berulang dari bachok ke kota bharu selama sepuluh hari.. ..so, aku pom lupakan lah niat nak jadi sukarelawan nih…

Tak lama kemudian aku dapat pulak mesej nih dari member satu uni pulak…member aku ni duk jauh, so aku Tanya lah boleh ke dia pergi KB  jauh tu…dia pom cakap yg para sukarelawan ni akan dsediakan penginapan.. owh…kalu macam aku pom nak..best la nanti dapat handle expo besar coz expo ni akan melibatkan peserta dari luar Negara china, Indonesia, Thailand dan beberapa lg Negara aku pom dah lupa….

Then, aku pom mesej sepupu aku plak..dia pom nak jugak..so, dia la yg p ambil dan hantar borang.. semalam 1 dan 2 julai aku p kursus kat Balai Islam Lundang..ramainya..yg tak sangkanya member aku satu sekolah menengah yg dah lama tak jumpa,(bukan member yg mesej aku tu) pom terlibat jugak..terkejut deng bila sampai tengok dia pom ada jgak bersama dengan member yg mesej aku..hehe
ni la logo green v


Masa kursus tu aku didedahkan tentang Green-V nih, coz selama ni aku tak pernah tahu pom pasal pertubuhan sukarelawan Green-V.. Alhamdulillah serba sedikit aku didedahkan dengan pelbagai maklumat..bagaimana nak handel tetamu dari luar, nak berkomunikasi, bagaimana nak baca reaksi pelancong dan banyak lg..pada hari tu juga kami dibahagikan kepada beberapa portfolio yg akan bertugas pada expo tu, aku dapat portfolio sera delta tugas aku handle penginapan dan persiapan makanan para sukarelawan.. tapi kami juga akan membantu di booth2 peserta luar Negara.. alahai memang akan keluar berbagai bahasa isyarat la nanti..bahasa inggeris broken bleh la.lg pom belum peserta dari china tu boleh bertutur bahasa inggeris... 
aku rasa citer aku nih dah ckup panjang.. aku sendiri pom malas nak bace  apa yg aku tulis apa lg korang.. so, aku akan tulis lagi pasal KELCHEEF ni, apa yg akan ada masa expo tu..InsyaAllah….


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...