-

nuffnang

berminat?? click la kt image tu,..

03 November 2010

aKu dAn pAntai

Sejak kecil aku dah biasa dengan pantai…
Jarak umah aku dengan pantai bukan jauh sangat..
Dan selain dari sungai aku suka pergi pantai..
Ingat mase kecik2 selalu pergi mandi laut..
Bila balik kene marah kat mak aku..
Huhu seronok lagi2 mandi dengan kawan2..
Memang seronok..


Tapi…
Sejak aku tinggal di asrama
Jarang aku g pantai
Bukan setakat jarang
Maybe dalam lima tahun aku tinggal kt asrama
Hanya bberapa kali aku sempat g pantai..
Sekarang dah banyak berubah..
Kalau dulu aku pergi pantai untuk mandi-manda
Dengan kawan2..tapi sekarang aku pergi bila ada masalah..
Emmmm aku rasa tenang sangat bila lihat Laut..
Seakan-akan hilang semua masalah..
Time aku sedih atau happy mesti aku g pantai..
Dengan melihat keindahan alam ciptaan Tuhan
Rasa diri ini terlalu kerdil….
Insaf jap.




Yang pastinya my little bro selalu mnjadi peneman yg setia..
Ya bila aku nak g pantai mesti aku bawak dia..
Love u Muhammad Saiful Azhar
Selalu jadi mangsa buli aku..
Hehehe
Hari ni 2 nov 2010 aku g lagi ke pantai..
Memang setiap kali aku ada masalah mesti aku g..
Sebelum aku balik kampong
Aku rasa sedih dan terkilan..
Aku rasa nak balik umah n xmahu dah g UpSi
Ya, aku perlu sedikit masa dan ruang
Untuk melupakan segalannya
Aku harap bila balik sana semuanya kembali seperti biasa..
Selalunya aku suka pergi kt tempat xde orang..
Hehehe lebih seronok melayan perasaan sendiri sambil melihat ombak
Wahai ombak bawa lah pergi segala kesedihan yg aku pendam..
Adik aku dah hilang entah ke mana..
Biasa lah bila dah jumpe kawan dan bola
Xingat nak balik umah..
Boring menunggu adik aku,..
Aku sempat posing..huhu terpksa la syok sendiri
Xde org nak tolong ambik pic..
Janji aku happy..
Hahaha bukan main aku posing tambah2 xde org tengok
Lg seronok..


Aku juga sempat menunjukkan bakat terpendam..
Macam2 aku corakkan kat pasir pantai..
Ikut terlintas kt fikiran.


lukisan kanak2 tadika

.
Org kate jgn makan di tepi pantai
Takut lauk masin..
Hehehe bior lah org nk kate ape
Janji aku happy..
Xmakan kt tepi pantai pom lauk tetap masin
Hidup ni xpernah xde masalah…
Xpernah selalu gembira
Xpernah selalu senang
Tapi xjuga selalu susahkn????
semuanya terletak pada
Individu itu sendiri bgaimana nk mnghadapinya...
Dan bagi aku
Masalah xpernah selesai, selesai satu datang sepuluh lagi
Jadi tolak tepi semua masalah
Selesaikan satu persatu, cuba sedaya upaya dan tawakkal, serahkan semua kepada
Allah,
Dia lah yang lebih mengetahui
Apa yang terbaik untuk hamba-Nya
Allah xakan menguji hamba-Nya dengan sesuatu perkara
tanpa jalan keluarnya..
bkankah ujian itu tanda Allah xpernah melupakan kita???
InsyaAllah aku akan berpegang dengan prinsip tu..




2 comments:

BlueberrY CheesE said...

saya sangat-sangat sukakan pantai..tenang sangat duduk tepi pantai...=)

suraiya sofia said...

memang pom..sgt tenang..rasa sedih smua hilang ble tgk pntai...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...