-

nuffnang

berminat?? click la kt image tu,..

05 January 2012

facebook dblock???




sejak peristiwa berdarah di UPSI 1/Jan/2012
laman FB telah di blok di kolej-kolej kediaman...
mula tu aku tak faham gak kenapa la bila dah petang2 dekat nak maghrib
FB dah tak boleh masuk sehingga la pagi ke esokkan hari(waktu pejabat)...

mulanya aku tak perasan pom..
coz aku tak la bkak FB sangat dah time macam tu..
kalo bkak pom bace yg member2 post(kot2 ade soalan exam kuar..hak3)
bace berita sal Adam Adli...
memang aku ikuti perkembangan Adam...
malam kejadian sebelum Fb kene blok...aku tidor awal then bangun
dalam pukul 2.30 pg...so sepanjang malam (dh pagi pom)
aku ikuti perkembangan perhimpunan tu melalui FB....
bila tengok gambar yg tag kt page support Adam tu..
aku rasa bangga dengan mahasiswa sanggup
 bekorban dan berjuang apa yg mereka percaya...

bagi yg tak suka aku tak boleh nak cakap apa la...
tapi bagi aku mereka adalah wakil bagi aku 
yang tak mampu untuk bersuara...
hanya doa yg boleh aku sampaikan...

then, sampai ke hari ni Fb masih diblock..
ade jugak terpikir 
adakah Fb kene block sebab peristiwa tu..
dan semalam ke rumah member p masak2 n makan2...
keluar la cter yg Fb di block kt kolej2 kediaman..

eleh kalo nk block Fb baik block sepanjang exam sampai 
cuti sem... ni tak, block time malam..macam la time pejabat tu
student tak boleh nak bace post2 pasal Adam tu...aish..
lagi pom bukan kt FB je la orang boleh sebar berita tu..
kt blog2 banyak kot...

aku tak kisah pom FB kene block
tapi aku kisah kalo internet yg tak boleh
 AKSES..hahaha

3 comments:

EnciK AxixOu said...

baik pntingkn exam dahulu . haha . tapi nape block ? xnk berita tersebar k ?

SuRiaNa MohD RaZaLi said...

exam tetap berjalan spt biasa...haha..
ye la kot..

'Ainun Qalbi said...

mereka dh takut tu... xper.. walau macamanapun.. perjuangan mesti diteruskan sampai ke titisan terakhir...

MAHASISWA xkan menyerah kalah...
Allah bersama2 MAHASISWA... :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...