-

nuffnang

berminat?? click la kt image tu,..

08 December 2010

aku bukan malaikat



semalam aku habiskn bace novel "aku bukan malaikat"....dah bape ari aku bace tp semalam baru aku teringin nak habiskan...best2, ceritanya lain dr yg lain...watak utama seorang lelaki bernama Qimiel yg berpesonaliti lembut, sotong atau berbagai gelaran yg diberikan kpd golongan ini...

dush!! memang aku xsuka lelaki yg berpewatakan lembut..mksud aku bukan yg mcm lemah lembut tapi lelaki yg berpewatakan perempuan, berpakain macam perempuan, make up n sewaktu dgnnya...sgt xsuka, aku pernah gaduh dgn golongan ini tp just gaduh dlm FB...fuhh mulut dia mmg lazer glerr kalah mulut org pompuan...diorg ttp mmpertahankan ape yg diorg buat tu betol...huh diorg xfikir ke perasaan mak bapak diorg kalu tgk diorg mcm nih...kalu just lembut tu xkisah sgt tp kalau dah pakai baju pompuan, seksi plak tu tambah dgn make up...benci, marah, sedih semua ade mse tu...nk tahu mcm mane boleh gaduh..biar lah rahsia...

bebalik pade cerita asal..
Qimiel hidup dgn penuh dugaan, akibat personalitinya dia hidup bergelumang dengan cercaan dan penghinaan.
pola hidupnya tidak pernah lari daripada pengkhianatan. dia bergelar suami dan ayah tanpa diduga. dia bergelar duda sebelum merasai nikmat rumah tangga. namun dia pasrah dengan segala ketentuan-Nya.

aku bukan malaikat sebuah kisah yg sarat dgn pertembungan jalan hidup yg berbeza. menjelaskan Allah itu Maha Adil. memberi dugaan kepada hamba-Nya tanpa mengenal pangkat, darjat, keturunan. namun, yg pasti Allah tidak akan memberi dugaan yg melampaui batas kemampuan hamba-Nya.

aku pinjam novel ni dr member aku, so kalau korang nk bace selanjutnya..beli la sndiri..
tak dpt den nk tlg..hehehe

p/s: kehidupan satu realiti penuh cabaran. akhirnya membawa hikmah tg cukup berbaloi. sesungguhnya  rahsia Allah bukan hak umat-Nya



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...