-

nuffnang

berminat?? click la kt image tu,..

18 February 2011

sharing pendapat..





hrmmmm..nak cakap ape ek??? huhu aku just nak sharing pendapat ckit la...


buat salah tak salah tapi, bila kita buat salah dan ada orang tegur kesalahan kita tapi kita buat tak endah je(tak nak perbetolkan kesalahan padahal terang-terangan kita salah)...huh yg ni baru salah!!!...semua orang pernah buat salah kan??? so, kenapa malu atau susah nak mengakui kesalahan kita??? 


manusia kan tak pernah terlepas dari melakukan kesalahan...kadang2 kesalahan yg kita buat tu menyebabkan kita lebih berhati-hati di kemudian hari....so, tak payah la nak melenting bila kita ditegur akan kesalahan kita sampaikan nak gaduh2 dan bermasam muka...rasanya tak perlu semua tu..sepatutnya kita bersyukur ada orang yg sudi tegur kesalahan kita....sebab kadang2 kita ni tak sedar pom yg kita wt salah...lagi pom kita hidup bermasyarakat..bukan hidup sorang2...kalau hidup sorang2 lantak korang la nak wt ape pom....lagi2 kalau kesalahan kita akan melibatkan masa depan orang lain..tak ke nyaye..


aku rasa lebih baik kita perbetulkan sekarang sebelum nasi dah jadi bubur..dan bila nasi dah jadi bubur mula la nak salahkan orang lain...taruk air banyak la..itu la ini la.. dah tak da gunanya....telan la bubur pom....lagi satu susah sangat ke nak cakap a'ah la aku salah wt yg ni, nanti aku betolkan semula la...jatuh ke martabat kita kalau kita mengakui kesalahan kita???? tak kan?? aku rasa orang akan lebih hormat kita bila kita berani mengakui kesalahan kita...tak yah la nak gaduh2 dan bermasam muka...lagi2 sekarang ni musim orang stresss buat esemen..kan senang kalau kita just betolkan kesalahan kita, tak payah nak pening2  cari ideal nak gaduh nga orang tak da faedah semua tu...ok la aku nak cakap lebih2 pom tak pandai sangat..tapi aku just kongsi pendapat aku la...kalau aku salah korang tegur2 la ya...


daaaaaaaaaa..assalamualaikum...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...