-

nuffnang

berminat?? click la kt image tu,..

11 April 2011

masalah negara nih..


masalah apa???
masalah2 exam tak mula lagi aku dah duk pikir pasal cuti 4 bulan..
mak aiii lame tu...apa aku nak wt kt kampung??
arggg tensen jugak bila pikir cuti 4 bulan duk rumah(cuti kejap masalah cuti lama pom masalah bnyak songeh btol la minah nih)

sejak aku tinggal di asrama dari form 1 memang aku jarang duk lama kt rumah..
paling lame pom sebulan dua masa cuti sekolah dan masa lepas matrik 
tunggu keputusan u..masa lepas SPM aku menyahut seruan Negara
 kene PLKN beb bukan nak g pom tapi sebab terpaksa pergi ar gak...kali ni sampai 4 bulan..aish memang melampau...
makin tembam dan montel ar jadinya...
nampaknya dari lani aku perlu mengosongkan perut.
.nak mengisi makanan kt rumah...hahaha

lani aku duk pikir nak buat apa kt kampong yg mestinya boleh 
mendatangkan hasil..tak mahu jadi penanam anggur tegar selama 4 bulan..
aish memang tak mendatangkan hasil...
tanam anggur kat malaysia mana menjadi lagi2 kat kampongku yg tercinta, 
panas memanjang..

nak buat apa ek???
penim2 aku bukannya ada kemahiran apa2 pom..
nak masak2 jauh panggang dari api..adoiii..masak untuk diri lepas la..
sebab aku sendiri yg telan..hak3..

kt rumah lani ada mak ayah n adik bongsu aku form 1..
yg pastinya adik aku g sekolah..then tinggal la aku sorang kt rumah.
arrggg bosannya..opss lupa aku ada sorang lagi adik 
sekarang tengah exam matrikulasi..20/4 baru balik umah
hrmmm tinggal aku nga dia la kt umah tp 
orang tua tu konpem tak lekat kt umah ade je kerja..
budak laki biasa ar kawan pulak ramai..
dulu aku dgn dia rapat kami beza umur 1 tahun je.
.mane aku pergi dia pom ade...tapi sejak aku tinggal asrama 
kami dah tak berapa nak ngamm la..

korang bagi la cadangan kt aku ni...huwaaaaaaa..
tapi bila pikir balik dapat puasa kt rumah tahun ni tetiba je rasa excited...
lam otak sekarang nih hrmmm bestnya dapat puasa kt rumah
 lepas tu g solat terawih kt masjid wif my mum..
boleh la aku kenal2 dengan mak cik2 kt masjid nanti..
tlong mum buat akok(my mum niaga akok time bulan puasa je, n 
akok my mum femes 1 kampong n kampong jiran..hak3)


almaklum la aku ni bukan kenal sangat mak cik2 kat kampong..
bila tinggal kt asrama rasa cam terputus dengan dunia luar..
balik cuti sekolah 2 hari, aku memang tak keluar rumah.
pernah sekali time raya sepupu datang rumah(isteri kpd sepupu aku)..
aku pom tak kenal dia..dia lagi ar tak kenal aku..
kelakar dia ingat aku ni tetamu..masa tu aku dari luar rumah then 
segan nak masuk aku ikut pintu dapur...mak aiii dia tengok aku
 semacam(kenapa dia nih, tak pernah tengok orang ke??
rupa-rupanya dia tak tahu aku ni pom tuan rumah gk...hak3

hrmm agaknya masa 4 bulan tu untuk aku menjalin semula hubungan yg
 terputus dengan orang kampong sendiri..guna peluang nih sebaiknya..
seyesly aku hanya kenal jiran dekat dengan rumah aku je..
sepupu sendiri pom aku tak kenal..erkk rasa diri ni sombong je kan..
kadang2 orang datang rumah aku, masuk bilik bukan apa 
segan tak tahu nak cakap apa..tak tahu nak layan tetamu..
kadang2 jeles gak dengan kakak aku..
dia pergi mana pom boleh menyesuaikan diri..
aku pulak rasa cam katak bawah tempurung je..

p/s: sekolaj je sampai masuk u tapi msuk bab layan tetamu fail!! 





4 comments:

'Ainun Qalbi said...

adoi cik su macamana ni.. jd cm kita ni... semua makcik2 kenal.. sbbb tu dorg ramai nk wt mnntu... hu3.. susah gak tu ramai y knl prngai "baik" kita..
jom datang umah kita.. men2 ngn baby.. hi3.. kerja2 wei.. PASTI n TASKA sedang menantiku.. full 4 bulan.. waaaa,, duit poket banyak..

'Ainun Qalbi said...

ayoookk. blajar masak lah... kita pn nk blajar...( bia pn dh reti cikit2 )
nk blajar masak apa ya??
gulai, tumis, tomyam, singgang, kerabu, semua dh reti.. apa lg???

SuRiaNa MohD RaZaLi said...

eee...perasan giler..hahaha,..tu ar pikir2 ct 4 bulan nih nk gk belajar masak n nk kerja jugak..tp xde sape nk gaji nih..adoi..k.shu mari ambik kte kt umah la..bleh?? hehe

Bunga said...

suker2...bunga suka masak tapi xsuka kemas katil..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...