-

nuffnang

berminat?? click la kt image tu,..

02 April 2011

i have a heart broken





ohhh..aku terluka seperti ditikam dari belakang....gua rasa dikhianati...argggg...tidak!!!! hehehe saje je nak bagi gempak..tp memang ngah sedih pom nih...waaaaaaaaaaaa rasa nak nangis je..now i have a heart broken....hrmmm tak nak dah buat jahat kat orang lain...jahat sangat ke?? adoii


myb kadang2 dalam bergurau kita tak sedar ada rakan kita terluka..nak2 kalo rakan kita seorang yg pendam perasaan...bila terluka hanya diam n senyum cam orang bodoh je(aku la tu)..lepas ni, kene control ur tongue..betol la orang kata benda apa yg pling tajam kt dunia nih tak da yg lain kalo bukan lidah..betol tak apa sy cakap??

kerana lidah la kadang2 2 orang sahabat boleh bermasam muka..
kerana lidah juga la kadang2 2 orang sahabat boleh bermusuhan
kerana lidah juga lah menyebabkan rakan kita terasa hati
kerana lidah juga la boleh menyebabkan manusia berpecah belah
 kalau nak dikira kerana lidah nih banyak...tak tertulis deng..
dan kerana lidah juga lah kita boleh memuji dan berzikir kepada Allah...(bisu pom boleh tapi zikir dlm hati)

so, kesimpulannya guna lah lidah anda dengan baik...opsss..lidah saya juga..diam itu lebih baik dari bercakap perkara yg tidak berfaedah...lepas nih, sy nak jadi pendiam...boleh ke?? insyaAllah..memang sy pendiam tp kadang2 bila bersama rakan2 lidah nih tak boleh nk control dr bercakap..kalo nk tengok sy betol2 pendiam ke tak, datang lah umah...hahahahaha..hnya my mom je tahu perangai sy yg sebenar-benarnya...
sahabat2 dan sahibah2 sy mintak maaf..andai guraun sy tak menyenangkan kalian...


ketika sy tulis entry nih memang sy tengah marah n sedih..then bila sy dpt luah kt sini..i feel more better..mungkin td sy dikuasai marah tp bila difikir2 kan balik mungkin semua tu datang dari sy juga..peace no war..(^_^)


p/s: sahabat yg baik ialah sahabat yg menegur kesalahan rakannya ketika mereka bersendirian..bukannya di khalayak ramai yg boleh mndatangkan malu kepada rakan yg ditegur..
tetiba je bhasakan diri sy malam nih...pelik2...

3 comments:

'Ainun Qalbi said...

betul7....sy tau..

'Ainun Qalbi said...

trasa t kita ker??

suraiya sofia said...

apay yg betol n apa k.shu tau ni?? hehehe...xda la..cuba utuk perbetolkan diri sdiri n cuba untuk muhasabah diri...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...