-

nuffnang

berminat?? click la kt image tu,..

08 January 2011

::bola tampar::

first time aku rasa tak sabar nak pergi kelas dari semalam lagi...harap2 dapat lecture yg sportim..
kelas pagi ni, bukan kat dalam dewan kuliah tapi kat court bola tampar
hehehe...sem ni aku ambik sukan bola tampar untuk kokurikulum..
bola tampar sukan feveret sejak sekolah rendah lagi..

pergi balik..ko tu pendek tak boleh main..

tapi permulaannya agak menyedihkan masa tu aku darjah lima..
dengan badan aku rendah dan kecil ni.. mana ada orang nak ambil jadi pemain sekolah kan2???
sedih sangat masa tu, baru nak main mesti lah tak pandai, tak kan lah terus pandai kan3??
tapi cikgu yang latih bola tampar masa tu tak  bagi peluang pom kat aku untuk main..
akan ku buktikan aku boleh!!!

darjah enam, ada lagi pemilihan untuk pemain baru..so, aku pergi ar latihan tapi kali cikgu lain yang latih aku bola tampar.. memang badan aku kecil dan rendah tapi sebab minat
semua tu bukan halangan bagi aku...


aku terpilih untuk wakil sekolah..seronok wei...siap dapat jadi main player lagi..
tapi aku ni ade pnyakit nervesss la..masuk je gelanggag terus jadi seram sejuk....
masa hari perlawanan pula aku demam..waaaaaa tak tahu ada kaitan dengan perasaan nervess ke tak..

bila ke form 1, aku terus sambung main bola tampar dan terpilih dalam pasukan sekolah, 
tapi masa ni aku jadi pemain simpanan je.. aku nak bukak rahsia ckit, 
sebenarnya aku jenis takut ambil bola..memang la aku dapat serve dengan baik dan 
kadang2 pihak tak dapat ambil serve aku tapi.. penyakit nervess n 
takut ambil bola tetap ada.. so jadi la pemain simpanan bertahun-tahun...

hingga la aku form 4.
masa ni cikgu yang latih aku..suruh aku jadi main player..waaaaa...aku takut nak ambil bola sebenarnya, 
tapi ni rahsia kita je ya..aku tak pernah cakap kat orang lain..
bila jadi main player, tugas berat tu nak kene main...so, aku kene la atasi rasa takut tu kan..
yup pada mulanya memang takut tapi bila dah biasa tak ada lagi, cuma penyakit nervess aku tu tetap ada,,..macam mana la nak hilang nih...tapi biasanya aku nervess time nak masuk gelanggang..tapi masa lawan
dah hilang..kat dalam otak masa tu fikir nak selamatkan bola je..dan yang penting semangat berpasukan tu mesti ada, tak menang tak pe..asalkan kita dah buat yang terbaik untuk pasukan kita..

akhirnya pelbagai kejayaan yg aku kecapi..dan banyak medel yang aku dapat hasil dari main bola tampar..
semua tu kenangan yang aku tak boleh lupa dan bukti aku yang dulu aku dipandang rendah oleh orang lain....
bila sambung matrik aku dapat jadi pasukan bola tampar untuk matrik dan terus jadi main player..

masa matrik pula aku dipanggil pendek2 oleh penyokong pihak lawan..
arghh rasa nak terajang je diorangtapi bukan itu tujuan aku main bola tampar..
buat pekak telingga je la..

ork nak bersiap pergi kelas dah..
daaaaaaaaaaaa

p/s: tolong jangan tengok pada fizikal seseorang, tapi tengok pada bakat yang dia ada...







2 comments:

EnciK AxixOu said...

dh lme main bola tampo??msti tngn kuat neh..low tmpo org msti letak 5jari an..hek3

SuRiaNa MohD RaZaLi said...

dah maain sejak darjah 6...haha.. mane ade kuat...xtau la..xpernah tampo org...xde yg sudi bagi pinjam muka..hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...