-

nuffnang

berminat?? click la kt image tu,..

07 January 2011

lambain malar hijau

hari ni aku tak da kelas(kelas batal)...memang seronok...bersenang-lenang kat umah.
tak payah turun naik tangga
lepas tu seharian on9
cari note tentang aku punyer kursus sampai 
sakit mata menghadap my lappy
dan akhirnya aku tersadung kat satu blog tentang 
pendidikan awal kanak-kanak
banyak panduan yang ada kt sini kepada my coursemate jenguk la
blog cikgu ani

nasib baik bilik aku betul2 menghadap pokok kelapa sawit dan nampak bukit yg diselubungi awan
cantik sangat...
tambah dengan cuaca hari ni mendung n sejuk je...
kalau tidor bestnya..
tapi aku tak nak ajor tidor waktu siang..
nanti susah nak tidor malam...

belakang kelapa sawit ada bukit tapi tak nampak sebab dah diselaputi awan putih
cantik sangat
apa yg istimewanya bilik aku
ialah katil aku betul2 tepi tingkat...rasa letih, mengatuk, sedih ke, sakit mata mengadap lappy
aku bukak je tingkap, terus dapat lihat semuanya..
kalau nak tahu bila tengok sesuatu yang hijau dapat 
mencerahkan mata

bila tengok lambain hijau teringat kat salah sorang 
lecture aku sem lepas..
seronok sangat belajar dengan beliau..
paling tak boleh lupa bila aku dilantik jadi ketua kelas 
tanpa disangka dan juga jadi tukang tukar slide 
bila dia sedang mengajar
masa tu rasa nak sorok kepala bawah meja je..
aku tak pernah berada kat depan orang ramai
walau pom mereka tak pandang aku
tapi aku tetap rasa berpuluh mata memadang
malu sangat,,tapi bila dah lama jadi biasa 
walaupom malu tu tetap ada

ni la kelas pertama yg menyebabkan aku kenal ramai orang
sampai sekarang bila berselisih dengan ex-classmate
mereka masih tegur aku..

kalau dulu abis je kelas masing2 buat hal sendiri
dan kadang2 tak perasan pom yg dia nih pernah satu kelas dengan aku..

teruskan perjuangan, lambain malar hijau..
ungkapan yg sering disebut oleh my best lecture
ada maksud dsebalik ungkapan tu tapi panjang sangat nak citer

p/s: akan ku jejaki anak muridku sebagaimana cikgu Jo menjejaki Danny ke hutan...insyaAllah..









No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...